•                                                                                Nr. 14 | 4 oktober 2018


    HiX vernieuwt continu. Het zit bovendien vol handigheden die gebruikers misschien nog niet kennen. Via HiX update blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, tips en tricks. In deze editie: de app voor specialisten.

    De app voor specialisten biedt toegang tot het EPD op plaatsen waar geen pc of laptop voorhanden is. De app geeft de specialist toegang tot het dossier van de patiënt, zodat hij onder andere afspraken en opnames kan bekijken en de complete medische verslaglegging kan inzien.

    Direct inzage

    Vanuit de app heeft de gebruiker door handige patiëntlijsten direct inzage in de allergieën, medicatie, diagnoses, operatieverslagen en uitslagen van onderzoeken, zonder daarvoor in te loggen op een externe werkplek. Zo heeft de specialist op iedere locatie en op ieder moment toegang tot de informatie die nodig is om belangrijke beslissingen over de behandeling van de patiënt te nemen.

    Via de app hebben specialisten onder meer toegang tot de labuitslagen.

    Acties uitzetten

    Naast inzage in het dossier biedt de app de mogelijkheid direct acties uit te voeren. Zo schrijven artsen via de app medicatieopdrachten voor, registreren zij verrichtingen en voegen ze zelfgemaakte foto’s toe aan het dossier, zonder dat deze lokaal op hun telefoon worden opgeslagen.

    Patiëntveilige werkwijze

    Acties als radiologie- en labonderzoeken zijn eenvoudig via de app aan te vragen. Moet er nog een andere taak worden uitgevoerd? Dan zet de specialist eenvoudig en snel een herinnering op zijn eigen werklijst. Zo ontstaat er binnen HiX een volgbare, patiëntveilige werkwijze voor het uitzetten van orders.

    Notificaties

    De app voorziet specialisten van een persoonlijke ‘postvak in’ met notificaties bij binnenkomende berichten. Door de herkenbare en gestandaardiseerde interface van de app, met buttons en filteropties op vaste plekken, ervaren artsen de app als een gebruiksvriendelijk alternatief.

    Android, iOS en Windows

    De native app is beschikbaar voor Android, iOS en Windows-toestellen en biedt specialisten daarom de ruimte hun eigen smartphone te gebruiken.


    Meer weten?

    Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.nl of via telefoonnummer 020-49 39 000.

    Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven, kunnen geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.

    Copyright © 2018 ChipSoft, All rights reserved.