Praktijk gaat voor toekomstbestendigheid, OPEN en regionale samenwerking

Huisartsenpraktijk De 1e Lijn in Den Hoorn is donderdag succesvol overgestapt op HiX. Dit moderne, geïntegreerde huisartsensysteem biedt huisartsen optimale ondersteuning bij hun dossiervoering.


Met HiX leggen de huisartsen van Huisartsenpraktijk De 1e Lijn hun consulten efficiënt en gestructureerd vast. Hierbij krijgen zij ondersteuning van geïntegreerde standaarden en formularia en kunnen zij belangrijke patiëntinformatie, zoals metingen en uitslagen, inzien zonder de consultregistratie te verlaten. Hierdoor hebben de huisartsen altijd in een oogopslag een totaalbeeld van hun patiënt.

Handig hergebruik

Eenmaal vastgelegde gegevens worden binnen HiX handig hergebruikt, zodat dubbele registraties tot het verleden behoren en het risico op foutieve registraties vermindert. Bovendien worden belangrijke indicatoren vrijwel moeiteloos uit HiX opgehaald voor aanlevering aan diverse instanties.

Regionale samenwerking

Met HiX heeft de 1e Lijn bovendien een stevig fundament voor samenwerking met andere zorgverleners rondom de patiënt. Doordat gegevensuitwisseling met onder andere apotheken, ziekenhuizen, verpleging- en verzorgingshuizen, thuiszorg, revalidatiecentra en de GGZ wordt gefaciliteerd, biedt HiX hierbij een regionale functie.

"Ondersteuning van OPEN"

Esther Husen, Iris Martha en Marijke Pollemans, praktijkhouders bij Huisartsenpraktijk De 1e Lijn: "Met HiX hebben we nu een toekomstbestendig en innovatief HIS dat het programma OPEN ondersteunt en ons meer online tools biedt, iets wat door de coronapandemie nóg belangrijker is geworden. Bovendien krijgen onze patiënten meer autonomie door het geïntegreerde online patiëntenportaal en verwachten wij dat HiX ons optimaal ondersteunt bij de samenwerking met andere zorgverleners. Door innovatieve ICT-oplossingen hopen en verwachten wij meer tijd voor de patiënt te krijgen en minder administratieve handelingen te verrichten."