• 11 september 2020 -

    ​Dagelijks werken meer dan zevenhonderd 'Chippies' bij ChipSoft aan de verbetering van Nederlandse en Belgische zorg-ICT. Wij laten hen graag aan het woord over hun werkzaamheden en uitdagingen. Deze keer: Mark Brantjes, die als teamleider zorgt dat alle processen rondom de openbare- en poli-apotheek worden gestroomlijnd binnen ons elektronisch patiëntendossier HiX.


    Een openbare apotheek is soms net een klein ziekenhuis. In de eerste plaats hebben ze hun rol als apotheker, maar daarnaast hebben ze ook de verantwoordelijkheid voor de facturatie naar zorgverzekeraars, hun ICT-beheer, de eigen administratie en patiëntenzorg. Wat mijn team doet, is de administratielast van apothekers verminderen, zodat zij zich optimaal op de patiënten kunnen richten. 

    Werken als team

    De apothekersmarkt wordt constant beïnvloed door (wets)veranderingen. Daardoor is geen dag hetzelfde en dat maakt mijn werk zo leuk. Als ik kijk naar het afgelopen jaar, dan is de invloed van Corona erg groot geweest en tóch is het ons gelukt om, vanuit huis, als team te blijven werken. We hebben zelfs best veel klanten, waaronder het grote UMC Utrecht, voorzien van HiX voor de poli-apotheek. Een prestatie waar ik mijn teamleden in deze vreemde coronatijd alle credits voor geef. 

    Kennis delen

    Onze werkzaamheden zijn zeer divers. We doen grote implementaties, zoals in Utrecht, maar leveren ook support aan onze klanten. Daarnaast testen we onze software, bedenken we nieuwe functionaliteiten en geven we opleidingen aan nieuwe eindgebruikers. Ik vind het belangrijk dat iedereen binnen ons team dezelfde basiskennis heeft. Vervolgens specialiseert iedereen zich op specifieke onderdelen. Door voortdurend die kennis met elkaar te delen, maakt iedereen stappen in zijn of haar ontwikkeling.

    Samenwerken

    Die kennis delen we ook met andere afdelingen binnen ChipSoft. Op dit moment zijn we bijvoorbeeld samen met team Medicatie de nieuwe farmaceutische beslisregels (MFB) aan het implementeren in HiX. Hierdoor krijgen apothekers geen onnodige waarschuwingen meer over medicatie en helpen wij ze beter te focussen op de echt belangrijke meldingen. Door in teams te bedenken hoe we dit in HiX kunnen verwerken, besparen we ontwikkel- en implementatietijd en leren we van elkaar.

    Zoeken ambitieuze mensen

    We hebben de komende periode veel werkzaamheden voor de boeg, want steeds meer apotheken kiezen voor onze software. Dat leidt tot meer implementaties en ondersteuning. Ik zou mijn team daarom graag uitbreiden met ambitieuze mensen die ervaring hebben in de openbare apotheek en affiniteit hebben met ICT. Lees jij deze blog en denk je 'dat is iets voor mij', dan nodig ik je graag uit voor een gesprek. Starten met een nieuwe baan in coronatijd voelt misschien wat vreemd, maar mijn teamgenoten en ik zorgen dat jij je snel thuisvoelt en goed kunt ontwikkelen. 

    Zorgbreed impact maken

    Zelf werk ik nu twee jaar bij ChipSoft. Hiervoor werkte ik twaalf jaar bij een automatiseringsbedrijf voor apotheken en huisartsen, maar met HiX maken we zorgbreed meer impact. Door ziekenhuizen, klinieke, ggz-instelingen, huisartsen en dus ook apothekers optimaal te ondersteunen, doen we echt wat voor de maatschappij. Privé doe ik graag iets voor goede doelen, maar voor mijn werk ook.

    Wil jij graag in het team van Mark Brantjes impact maken in de zorg? Bekijk onze vacature en mail je motivatie naar recruitment@chipsoft.nl. Wie weet werk je dan snel samen met ons aan betere zorg.



    Meer nieuws lezen