Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Juist nu heeft de zorg-ICT hard mensen nodig om artsen en verpleegkundigen optimaal te blijven ondersteunen. Tijdens de coronacrisis én ver daarna. Bekijk daarom snel onze vacatures.


Jan Rep, recruiter bij ChipSoft, merkt dat kandidaten iets terughoudender zijn met solliciteren dan voor de crisis. Enerzijds logisch, vindt hij, maar ook nú liggen er bij ChipSoft vele kansen. "Een paar dagen geleden is er een groep van zestien nieuwe collega's begonnen, in allerlei functies. Er zijn softwareontwikkelaars en software consultants gestart, maar ook technisch schrijvers een stagiair."

Sollicitatiegesprekken vinden op dit moment niet meer op kantoor plaats, maar online. Jan: "Wij volgen alle richtlijnen van het RIVM en gebruiken bijvoorbeeld Skype voor het face-to-face contact met de kandidaten. Dat verloopt allemaal heel soepel."

Komen de kandidaten tot een akkoord met onze recruiters, dan starten de nieuwe collega's vanuit huis aan hun nieuwe job. Jan: "We helpen alle starters met het opstellen van een remote verbinding. Als iedereen up-and-running is, hebben we een gezamenlijke opening via Skype. Dat is leuk, want dan zien zij ook de andere starters en dat schept een band. Wat volgt is een kennismakingsrondje en een presentatie over ChipSoft en ons EPD (elektronisch patiëntendossier), HiX. Daarna wordt iedereen, ook weer via Skype, door hun teamleider opgevangen en begint het gepersonaliseerde inwerkprogramma."

Kortom, de coronacrisis zorgt momenteel voor veel onzekerheid, maar bij ChipSoft liggen er volop kansen om mee te werken aan de ondersteuning van de zorg. Jan: "Bekijk daarom onze vacatures. Mocht daar niet direct een passende functie voor je bij staan en denk je op een ander vlak een meerwaarde te kunnen bieden met jou kwaliteiten? Schroom dan niet om ons te benaderen."


Frequently Asked Questions COVID-19 en solliciteren bij ChipSoft

 

Welke richtlijnen houden jullie aan i.v.m. met COVID-19?

Uiteraard worden de richtlijnen van het RIVM gehanteerd. Bij ons werkt iedereen, wiens werk dat toelaat, thuis om zo verspreiding van het virus in toom te houden. Sollicitatiegesprekken vinden daarom ook telefonisch of via Skype plaats.

Wat voor effect heeft COVID-19 op het sollicitatieproces?

Je kunt gewoon solliciteren bij ChipSoft. Vanwege de maatregelen van het RIVM is besloten dat we alle interviews telefonisch of via Skype laten verlopen.

Ik zie een vacature die bij mij past, hoe pak ik dit aan?

Je solliciteert via onze website. Zoek de vacature die bij je past, klik op "solliciteer nu", vul het sollicitatieformulier in en voeg je CV en motivatiebrief toe. Een recruiter zal contact met je opnemen om de verdere procedure te bespreken.

Hoe kan ik mij het beste voorbereiden op het vervolggesprek?

Als jouw profiel goed aansluit bij wat wij zoeken, plannen we een 1e kennismakingsgesprek in via Skype. Per functie verschilt het heel erg wat je hierin kunt verwachten. Bespreek met de recruiter hoe je je het beste kunt voorbereiden.

Ik ben aangenomen voor de job, wat nu?

Gefeliciteerd! Je contract wordt zo snel mogelijk per post naar je toegestuurd. Ongeveer een week voordat je start, ontvang je van ons een uitnodiging voor het introductieprogramma en een persoonlijk inwerkprogramma. Deze zal, zolang we vanuit huis moeten werken, online plaatsvinden. Op deze manier willen we je toch zo goed mogelijk kennis laten maken met ChipSoft en je een warm welkom heten. Als er bij je functie een laptop of andere hardware hoort, plannen we een moment met je in waarop je dat kan komen ophalen. Uiteraard houden wij hierin alle richtlijnen van het RIVM bij aan.

Wat doen jullie ter bescherming van jullie medewerkers tegen COVID-19?

De gezondheid van onze collega's is superbelangrijk. We volgen daarom de richtlijnen van het RIVM en iedereen wiens werk dat toelaat, werkt thuis. De weinige collega's die toch op kantoor werken, houden 1,5 meter afstand. Nieuwe collega's die beginnen bij ChipSoft krijgen een thuiswerkkit, volgen online een inwerkprogramma en worden daar volledig bij begeleid door collega's van de ChipSoft Academy en natuurlijk directe collega's.

Helpen jullie op enige manier om COVID-19 te bestrijden?

Deze periode is voor iedereen zeer ingrijpend en vraagt om ondersteuning van alle artsen, verpleegkundigen en ondersteunend personeel. Wij doen ons uiterste best om alle zorgorganisaties te voorzien van de allerbeste ICT-dienstverlening. Dat doen we o.a. door ondersteuning bij het creëren van extra IC-bedden maar ook door een extra aantrekkelijke aanbieding voor het beschikbaar stellen van videoconsulten, waardoor zorgverleners op afstand contact kunnen hebben met patiënten en zij niet fysiek bij elkaar hoeven te komen.