Het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis (ADRZ) heeft na een zorgvuldig selectieproces besloten over te stappen naar HiX met standaard content, het innovatieve EPD van softwareleverancier ChipSoft.

“HiX ondersteunt onze ambities, waarin intensieve samenwerking in de regio een prominente rol speelt”, aldus Claudia Brandenburg, voorzitter van de Raad van Bestuur. “Het uitwisselen van gegevens met ziekenhuizen en andere ketenpartners is daarbij heel belangrijk. HiX heeft zich op dat vlak al duidelijk bewezen.”

PDMS op OK

Met de keuze voor HiX krijgt het ADRZ bovendien een geïntegreerd patient data management systeem (PDMS) op de OK, integrale ondersteuning van het multidisciplinair overleg en slimme ondersteuning van al onze logistieke processen. De standaard content zorgt ervoor dat het ziekenhuis automatisch meelift op nieuwe EPD-ontwikkelingen.” 

Totaaloplossing

De geïntegreerde totaaloplossing van ChipSoft is een organisatiebreed en toekomstbestendig systeem dat alle werkprocessen rondom de patiëntenzorg ondersteunt en stroomlijnt, van afspraken, opname, spoedeisende hulp en operatieproces tot verpleegkundige activiteiten en zorgadministratie. Informatie is altijd en locatieonafhankelijk beschikbaar voor geautoriseerde gebruikers. Hierdoor worden zorgverleners optimaal ondersteund bij het werkproces. Voor patiënten betekent het EPD dat zij in de toekomst inzage krijgen in hun eigen dossier en afspraken kunnen maken via het zorgportaal van het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis.

Partnership

Algemeen directeur Hans Mulder van ChipSoft kijkt uit naar een nog intensiever partnership. “Het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis is al jaren een gewaardeerde partner. Na een langdurige samenwerking zijn wij erg verheugd dat het ziekenhuis heeft gekozen om het partnership met ons te intensiveren en de komende jaren samen met ons te werken aan de optimale ondersteuning voor zorgverleners in de regio.”