Met het volledig geïntegreerde HiX voor het laboratorium krijgen laboranten en assistenten de best denkbare ondersteuning tijdens hun werkproces. Niet alleen hebben zij alle relevante informatie direct bij de hand, ook leggen zij hun bevindingen met minimale handelingen vast, binnen hun workflow.

Laboratorium binnen HiX

ChipSoft ondersteunt met HiX de zorg waar deze op dat moment geleverd wordt, zowel binnen de zorginstelling als bij de patiënt thuis. Dit vraagt om geavanceerde en flexibele ICT-ondersteuning.

Digitaal en gestructureerd

Met HiX krijgen analisten de labaanvragen digitaal en gestructureerd binnen van de aanvragers. Een belangrijke rol op het gebied van veiligheid is daarbij weggelegd voor de barcodescanner en/of de app, die het te onderzoeken materiaal koppelt aan de patiënt. Zo is meteen duidelijk welk type onderzoek moet worden verricht en voor wie.

Statusverloop inzichtelijk

Het gehele statusverloop is in HiX inzichtelijk. Na het onderzoek worden de resultaten digitaal teruggekoppeld aan de aanvrager en/of de patiënt. Op het laboratorium kunnen de analisten de uitslagen per patiënt of per dag inzien. Centraal in HiX worden per patiënt de actuele- en/of historische resultaten van onderzoeken getoond.  

In de visie van ChipSoft kunnen zorginstellingen straks beschikken over één systeem met alle denkbare laboratoriumgegevens bij elkaar:  

  • Bloedbank
  • Klinische Chemie, incl. POCT
  • Medische Microbiologie
  • Pathologie
  • Trombosedienst


Voordelen

  • Volledige integrale ondersteuning voor zorgprofessional 
  • Aanvragen en uitslagen transparant beschikbaar voor patiënt
  • Optimale flexibele ondersteuning van (mobiele) werkprocessen
  • Veilige registratie m.b.v. barcodescanning en/of app


Meer weten?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met communicatie@chipsoft.nl.